The Dubious Five
En serie illustrationer till nykterhetsrörelsens internationella organisation Movendi, som förkroppsligar alkoholindustrins fem olika strategier för att öka sin försäljning/närvaro. För att binda samman de olika strategierna blev de till olika läskiga karaktärer som i projektet heter The Dubious Five.
Uppdragsgivare
Movendi InternationalKreativt område
IllustrationTeknik
Digitalt, VektorUppdragstyp
Informationsmaterial/Publikationer
Deception – Den här figuren symboliserar hur alkoholindustrin manipulerar människor och samhällen att konsumera alkohol

Promotion – Den här figuren symboliserar alkoholindustrins marknadsföring av alkohol

Sabotage – Den här figuren symboliserar hur alkoholindustrin saboterar samhället

Lobbying – Den här figuren symboliserar hur alkoholindustrin använder lobbying för att få ens större marknad

Manipulation – Den här figuren symboliserar hur alkoholindustrin manipulerar människor att konsumera alkohol och stater att lagstifta lättare kring den
