Sökhjälp

Vi hjälper dig hitta rätt kreatör

Illustration: Klara Bartilsson

Portfoliocoachning på Illustrationsfestivalen Malmö 22 okt

Illustratörcentrum medverkar med programpunkten Portfoliovisning med coachning på Illustrationsfestivalen i Malmö 22 oktober.

Under Illustrationsfestival 2022 bjuder Illustratörcentrum in festivalens besökare till portfoliocoachning med branschkunniga inom illustration och form. Träffa Annika Carlsson utbildad industridesigner, illustratör, scenograf, kostymör, Bukett Grafik grafisk designstudio och duo specialiserade på grafisk form och illustration, och Pablo Lind bildberättare med bakgrund speldesign och serier.

Tid: kl. 12.15-15.15.  Portfoliosessionen pågår i ca 20 min. 

Plats: Stora och lilla scenen.

Anmälan: Skicka ett mail till [email protected]. Om du vill träffa en specifik coach anger du dennes namn i din anmälan. Du kommer att bli tilldelad en ledig tid per mail. (Föranmälan krävs, sista anmälningsdag 19 oktober, Illustratörcentrums medlemmar har förtur).

Portfoliovisningen arrangeras av Illustratörcentrum.

Medverkande

Kvinna med ljust hår och lugg och glasögon står mot en färgglad vägg

Annika Carlsson

Annika är utbildad som industridesigner, men arbetar numera brett med konstnärlig gestaltning. Som frilansande illustratör, scenograf, kostymör har Annika bl.a. jobbat med miljö-, strategi- och visionsbilder, men även en hel del med redaktionella illustrationer och grafisk form. Hon har även formgett ett par temalekplatser; Teaterlekplatsen i Malmö och Linnés värld i Växjö.

Bukett Grafik

Bukett Grafik är en grafisk designstudio i Malmö bestående av Amanda Berglund och Erik Kirtley. De arbetar med visuella identiteter, böcker, utställningar, illustration och webbsidor. Amanda arbetar även som illustratör under sitt egna namn och har illustrerat åt bl.a. The New York Times, Bonnier Fakta och Naturskyddsföreningen.

Pablo Lind

Pablo Lind, illustratör, serietecknare och game artist. Han har tidigare arbetat främst mot barn och unga och har nyligen tagit klivet in i spelvärlden där han främst jobbar med koncept och produktion av game assets. Pablo är utbildad i visuell kommunikation och har en bakgrund inom modern konst.

Publicerat 5 september 2022

Vi använder cookies för att ge dig den bästa användarupplevelsen.

Acceptera
Läs mer